Trend Report 2/6

2. Good Boy

From Left to right, top to bottom:
Bebe, Doori, Erin Fetherston, Derek Lam, Carven, Carven, Jean-Pierre Braganza, Gucci, Rick Owens, Celine,
Kevork Kiledjian, Alberta Ferretti, Maison Martin Margiela, Fendi, Preen, Alexis Mabille, Miu Miu, Stella McCartney, Marni.


     Le vestiaire masculin influence encore les designers. Pour l'été prochain, c'est l'homme classe, bon garçon, qui est décliné à travers différentes variantes; du costume de travail au plus chic costard de soirée. 
     La chemise d'homme blanche, bleue ciel, unie ou a rayures, est reprises maintes et maintes fois, (Chanel, Mabille, Miu Miu, Preen,...), mais, détournée, apporte à la femme un look faussement strict.
     Le costard est, lui, souvent repris mais avec une dose de féminité, grâce à des jeux de transparence (Ferretti, Bebe, Kiledjian) et les versions les plus fidèles chez Gucci, font opposition aux modèles géométrisés de Rick Owens.


     The male wardrobe still influences the designers. For next summer, it's the high-class styled man, the good boy, that is explored through different variants; from a classic work uniform, to a chic evening suit.
     The blue shirt, plain or striped, is employed time and time again, (Chanel, Mabille, Miu Miu, Preen, ...), but, diverted, brings a falsly strict look to women's silhouette.
     The chic evening suit is often but with a feminine hint, thanks to transparency effects (Ferretti, Bebe, Kiledjian) and the more accurate version at Gucci's, are opposed to the Rick Owens' geometric outfits. 


From left to right, top to bottom:
Celine, Temperley London, Rick Owens, Vanessa Bruno, Sharon Wauchob, Felipe Oliveira Baptista, Nicole Miller,
Isabel Marrant, Prada, Antonio Marras, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Chanel, Fendi
     Avec les modèles de Rick Owens on constate l'apparition d'une manche courte et évasée, souvent couplée au style boyish. Elle est apparue dans beaucoup de silhouettes et à été largement interprétée. De la version longue chez Fendi ou Prada, très évasée chez Balenciaga, elle est plus courte chez Yves Saint Laurent et Chanel, et est mise en avant comme élément stylistique puissant chez Isabel Marant. Elle donne du relief à la silhouette, reste avantageuse tant qu'elle n'est pas trop évasée pour les carrures les plus larges...


     With the Rick Owens' style, we note the emergence of a short and wider sleeve, often coupled to the boyish style. It appeared is a lot of silhouettes and has been generously interpreted. From a longer version at Fendi or Prada, really wide at Balenciaga, shorter at Yves Saint Laurent and Chanel, and is highlighted as a strong stylistic element at Isabel Marant. It gives dimension to the figure that will stay flattering as long as the sleeve is not to large for the broadest shoulders...
   
Pictures from style.com

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